Press Freedom : Greece declined from Free to Partly Free, according to U.S.-based non-governmental organization Freedom House

Οργάνωση για την Ελευθερία Τύπου υποβαθμίζει την Ελλάδα σε «Μερικώς Ελεύθερη»

Greece

Status: Partly Free
Legal Environment: 12
Political Environment
Economic Environment: 10
Total Score: 41
Survey Edition
2008
2009
2010
2011
2012
Total Score, Status
27,F
29,F
29,F
30,F
30,F

Status change explanation: Greece declined from Free to Partly Free due to an increasingly hostile legal, political, and economic environment for the press; a rise in intimidation of and attacks against journalists; closures of, or cutbacks at, numerous print and broadcast outlets as a result of the economic crisis; and a consequent reduction in media diversity and in comprehensive and accurate reporting about the country’s political and economic situation.

In 2012, Greece’s economy worsened as the government adopted additional austerity measures, leading to protests and social unrest throughout the year. Parliamentary elections held in May and again in June led to victory for the conservative New Democracy party, which formed a coalition government that continued to push through the unpopular austerity program. Meanwhile, the far-right party Golden Dawn, which captured seats in the parliament for the first time, embarked on a campaign of intimidation aimed at groups including immigrants and the political left.These factors contributed to a significant decline in the legal, political, and economic environment for press freedom in 2012.

The constitution and Greek law include provisions for freedom of speech and the press, as well as the right to access to information. However, there are some limits on speech that incites discrimination, violence, and public disharmony, as well as on publications that are obscene, offend religious beliefs, or advocate the violent overthrow of the political system. In 2012, the enforcement of these laws increased, and there were several instances in which the government threatened journalists with legal action. In the most prominent case, journalist Kostas Vaxevanis was arrested in October and charged with violation of privacy for publishing, in his investigative magazine Hot Doc, the so-called Lagarde List of prominent Greek citizens who had transferred funds to Swiss bank accounts, allegedly to avoid paying taxes in Greece. The list had been given to the Greek government by then French finance minister Christine Lagarde in 2010, but Greek officials had taken no action. Though Vaxevanis was initially acquitted, in November prosecutors announced that he would face a retrial because the original verdict had “lacked credibility.”

Among other cases, in February the National Council for Radio and Television (NCRTV)—an independent agency that oversees broadcast media—fined radio station Real FM €25,000 ($32,600) for comments made on the air by journalist Giorgos Tragas about German chancellor Angela Merkel that were deemed to be defamatory. In September, a blogger using the pseudonym “Geron Pastitsios” was arrested on charges of malicious blasphemy for maintaining a satirical Facebook page for Elder Paisios, a deceased religious figure who remains popular withsegments of the Greek populace. In October, television journalist Spiros Karatzaferis was arrested a day before he was to broadcast potentially damning allegations regarding the government’s alteration of economic data. Karatzaferis was arrested on an unrelated warrant that had not previously been acted upon. Also in October, Public Order Minister Nikos Dendias threatened to file a lawsuit against Britain’s Guardian newspaper for alleging in an article that detained Greek protesters were tortured and beaten at police headquarters in Athens. The story was initially not widely reported by Greek media. Dendias backed down after a medical examiner’s report confirmed that the protesters had been abused.

The regulatory environment for broadcasting remains murky. The most recent licenses for radio stations were issued in 2002, and for television stations in the late 1990s. The original terms of all extant licenses have since expired. The government has passed successive one-year extensions of all broadcast licenses, and this practice continues even though a 2011 decision by the Council of State declared it unconstitutional.  Many radio and television stations are operating with a permit, which can be revoked at any time, while others function without any kind of license. Since no new licenses have been issued in several years, the only way to enter the broadcast market is by purchasing an existing station. Moreover, a policy that has recently been enforced by the NCRTV requires stations to classify their programming as either news oriented or non–news oriented. Stations in the latter category are not permitted to air any news-related programming, and have been fined for doing so. It is difficult for stations to change classifications once they have been set, though enforcement of the rule is uneven, with more politically and economically influential stations often avoiding punishment.

A 2007 media law mandates that the main transmission language of radio stations be Greek. The law also requires radio stations to keep a certain amount of money in reserve and hire a minimum number of full-time staff, placing a disproportionate burden on small, municipal, and minority-owned stations. The same law permits broadcast stations owned by political parties to operate without a license. In October 2012, the Council of State ruled in favor of Hristianismos FM, a radio station belonging to the Free Apostolic Church of Pentecost. The station had been shut down in 2001 after it was unable to acquire a license. Based on the new decision, the NCRTV issued a license to the station, but it failed to allocate a frequency, and the outlet remained off the air at year’s end. In December, Euronews—a pan-European news channel of which the public broadcaster Hellenic Broadcasting Corporation (ERT) is a founding member—launched its Greek-language version. Within a few days, however, its terrestrial broadcast was temporarily halted by ERT, which cited potential “harmful consequences” for ERT’s own newscasts and the public interest.

Both public and private media are largely free from government restrictions, but state-owned stations tend to report with a progovernment bias.There are several independent newspapers and magazines, including some that portray the incumbent government unfavorably. However, many media owners have a close relationship with the government, and this is often reflected in a lack of critical commentary on key issues, including the debate surrounding the financial crisis. In February, economist and journalist Dimitris Kazakis was fired by radio station Alpha 98.9 as a result of his antiausterity views. In October, ERT, allegedly under political pressure, suspended television presenters Kostas Arvanitis and Marilena Katsimi for comments they made on the air about the public order minister’s reaction to the Guardian article noted above. The two were later reinstated. Also in October, the general manager of the state-owned Athens-Macedonian News Agency (AMNA) was ousted for the agency’s publication of two purportedly inaccurate wire-service reports, one of which pertained to the Lagarde List. In December, journalist Thanos Dimadis resigned from national station Skai TV, claiming that he could no longer work under the pressure of maintaining Skai’s proausterity editorial line.

A trend of growing violence against journalists continued in 2012. A number of journalists were attacked and in some instances injured during protests against the country’s austerity plan. In March, correspondent Anthee Carassava was attacked by police and taken to a police station after covering an independence day military parade in Athens. In April, Manos Lolos, an accredited photographer covering a protest in Athens, was hospitalized with severe injuries after being beaten by police. Journalists were also attacked by individuals affiliated with Golden Dawn during the year, including Xenia Kounalaki, who was threatened in April after publishing a critical article on the party. In November, journalist Michael Tezari was beaten by members of Golden Dawn at an anti-immigrant demonstration. Separately, Konstantinos Bogdanos, a radio presenter and journalist for Skai TV, was violently assaulted by three men in Athens in May. And in September, an attempt was made on the life of Vaxevanis outside his home in Athens. No suspects were arrested by year’s end in either attack.

The contracting economy, and the resulting decline in circulation and advertising, continued to adversely affect the media sector in 2012, weakening its ability to cover the crisis and the corresponding political turmoil. Numerous media outlets have either closed, cut back staff and salaries, scaled down or eliminated their news departments, or failed to pay wages. Since the onset of the country’s financial woes in 2010, an estimated 30 percent of journalists have lost their jobs. During 2012, a number of radio and television stations went off the air, including the national station 902 TV and the municipal radio station Xenios FM. In September, prominent news radio station Antenna FM switched to a music format to cut costs. Newspapers such as Apogevmatini, Eleftherotypia, Avriani, Adesmeytos Typos, the weekly financial paper Kosmos tou Ependyti, and the English-language Athens News suspended printing in 2012. Employee strikes at media outlets, most often due to unpaid wages, were frequent, causing repeated interruptions in their operations.

Approximately 53 percent of the population accessed the internet on a regular basis in 2011, and access is not restricted. With the cutbacks at traditional outlets, many journalists and citizens are using new and social media to disseminate independent or alternative viewpoints.

http://www.freedomhouse.org/sites/default/files/Greece%20FOTP%202013%20final%20draft.pdf

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ 2013

H World Press Freedom Day (Παγκόσμια Ημέρα Ελευθερίας του Τύπου), ένα Παρατηρητήριο για την ελευθερία του Τύπου υπό την αιγίδα των  Ηνωμένων Εθνών, δημοσίευσε στις 3 Μαΐου την ετήσια έκθεσή της , η οποία δείχνει ότι η Ελλάδα είχε μια δραματική πτώση στην Ελευθερία Τύπου και Έκφρασης. Σύμφωνα με την Freedom House, η οποία ελέγχει και κατατάσσει 196 χώρες και περιοχές σε όλο τον κόσμο, η Ελλάδα υποχώρησε 14 θέσεις και καταλαμβάνει την 84η στην κατάταξη.

Οι λόγοι της υποβάθμισης σύμφωνα με 3σέλιδη έκθεση της Freedom House :

Ο υποβιβασμός της Ελλάδας από  Ελεύθερη σε Μερικώς Ελεύθερη οφείλεται στο όλο και πιο εχθρικό νομικό, πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον που υπάρχει για τον Τύπο, σε μια αύξηση των εκφοβισμών και των επιθέσεων εναντίον δημοσιογράφων, στο κλείσιμο ή στις περικοπές σε πολλά έντυπα και εκπομπές, ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης και σε μια συνακόλουθη μείωση της πολυφωνίας των μέσων ενημέρωσης και στην μείωση της ολοκληρωμένων και με ακρίβεια αναφορών (ρεπορτάζ), σχετικά με την πολιτική και οικονομική κατάσταση της χώρας.

Το 2012, η οικονομία στην Ελλάδα επιδεινώθηκε καθώς η κυβέρνηση έλαβε πρόσθετα μέτρα λιτότητας, που οδήγησαν σε διαμαρτυρίες και κοινωνική αναταραχή κατά την διάρκεια του έτους. Οι κοινοβουλευτικές εκλογές που πραγματοποιήθηκαν τον Μάιο και τον Ιούνιο οδήγησαν στη νίκη το συντηρητικό κόμμα της Νέας Δημοκρατίας, το οποίο σχημάτισε κυβέρνηση συνασπισμού που συνέχισε να στηρίζει πιεστικά το μη δημοφιλές πρόγραμμα λιτότητας. Εν τω μεταξύ το ακροδεξιό κόμμα της Χρυσής Αυγής, το οποίο κατέλαβε έδρες στο κοινοβούλιο για πρώτη φορά, ξεκίνησε μια εκστρατεία εκφοβισμού κατά ομάδων, όπως οι μετανάστες και η πολιτική αριστερά. Αυτοί οι παράγοντες συνέβαλαν στη σημαντική επιδείνωση του νομικού, πολιτικού και οικονομικού περιβάλλον, σχετικά με την ελευθερία του Τύπου το 2012.

Το Σύνταγμα και η ελληνική νομοθεσία περιλαμβάνουν διατάξεις σχετικά με την ελευθερία του λόγου και του Τύπου, καθώς και το δικαίωμα πρόσβασης σε πληροφορίες. Ωστόσο υπάρχουν κάποια όρια στην έκφραση που υποκινεί διακρίσεις, βία, κοινωνική αναταραχή καθώς και εκδόσεις που είναι άσεμνες, προσβάλλουν θρησκευτικές πεποιθήσεις ή υποστηρίζουν την βίαιη ανατροπή του πολιτικού συστήματος. Το 2012 οι περιπτώσεις εφαρμογής των νόμων αυτών αυξήθηκαν ενώ υπήρχαν και αρκετές περιπτώσεις, κατά τις οποίες η κυβέρνηση απείλησε δημοσιογράφους με δίωξη. Στην πιο εμφανή περίπτωση ο δημοσιογράφος Κώστας Βαξεβάνης συνελήφθη τον Οκτώβριο και διώχθηκε για παραβίαση προσωπικών δεδομένων  για τη δημοσίευση, στο ερευνητικό περιοδικό Hot Doc, της λεγόμενης Λίστας Lagarde, μιας λίστας επιφανών Ελλήνων πολιτών που είχαν μεταφέρει κεφάλαια σε ελβετικούς τραπεζικούς λογαριασμούς και φέρονται να απέφυγαν  την καταβολή φόρων στην Ελλάδα. Ο κατάλογος είχε δοθεί στην ελληνική κυβέρνηση από την τότε γαλλίδα υπουργό Οικονομικών Christine Lagarde το 2010 αλλά οι Έλληνες αξιωματούχοι δεν είχαν λάβει κανένα μέτρο. Αν και ο Βαξεβάνης αρχικά αθωώθηκε, τον Νοέμβριο οι εισαγγελείς ανακοίνωσαν ότι θα αντιμετωπίσει επανεκδίκαση της υπόθεσης, επειδή η αρχική απόφαση “δεν ήταν αξιόπιστη.”

Μεταξύ άλλων περιπτώσεων, τον Φεβρουάριο το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ), ένας ανεξάρτητος οργανισμός που επιβλέπει τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα, επέβαλε πρόστιμο στον ραδιοφωνικό σταθμό Real FM  25.000€  ($ 32.600) για σχόλια που έγιναν «στον αέρα» από τον δημοσιογράφο Γιώργο Τράγκα σχετικά με την Γερμανίδα καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ, τα οποία κρίθηκαν ως δυσφημιστικά.

Τον Σεπτέμβριο ένας blogger με το ψευδώνυμο “Γέρων Παστίτσιος” συνελήφθη με την κατηγορία της κακόβουλης βλασφημίας καθώς διατηρούσε μια σατιρική σελίδα στο Facebook για τον αποθανόντα Γέροντα Παΐσιο, μια θρησκευτική προσωπικότητα που παραμένει δημοφιλής σε τμήματα του ελληνικού πληθυσμού.

Τον Οκτώβριο ο δημοσιογράφος της τηλεόρασης Σπύρος Καρατζαφέρης συνελήφθη μια μέρα πριν μεταδώσει πιθανόν καταδικαστικές καταγγελίες σχετικά με την αλλοίωση οικονομικών δεδομένων από την κυβέρνηση. Ο Καρατζαφέρης συνελήφθη με ένταλμα για άσχετο λόγο, για το οποίο δεν είχαν γίνει προηγουμένως οι απαραίτητες ενέργειες.

Επίσης τον Οκτώβριο ο υπουργός Δημόσιας Τάξης Νίκος Δένδιας απείλησε να καταθέσει αγωγή κατά της Βρετανικής εφημερίδας Guardian σχετικά με άρθρο που ανέφερε ότι Έλληνες διαδηλωτές που κρατούνταν, βασανίστηκαν και ξυλοκοπήθηκαν στο αρχηγείο της αστυνομίας στην Αθήνα. Η ιστορία αρχικά δεν είχε καλυφθεί ευρέως από τα ελληνικά ΜΜΕ. Ο Δένδιας υποχώρησε αφότου η έκθεση του ιατροδικαστή επιβεβαίωσε ότι οι διαδηλωτές είχαν κακοποιηθεί.

Το ρυθμιστικό περιβάλλον για τις ραδιοτηλεοπτικά  παραμένει νεφελώδες. Οι πιο πρόσφατες άδειες για τους ραδιοφωνικούς σταθμούς εκδόθηκαν το 2002 και των τηλεοπτικών σταθμών στα τέλη του 1990. Οι αρχικές προθεσμίες όλων των ήδη υπαρχουσών αδειών έχουν παρέλθει. Η κυβέρνηση έχει εγκρίνει διαδοχικές ετήσιες ανανεώσεις όλων των αδειών εκπομπής  και αυτή η πρακτική συνεχίζεται ακόμα και μετά το 2011, οπότε εκδόθηκε απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που την κήρυξε αντισυνταγματική.

Πολλοί ραδιοφωνικοί και τηλεοπτικοί σταθμοί λειτουργούν με άδεια, η οποία μπορεί να ανακληθεί ανά πάσα στιγμή, ενώ άλλοι λειτουργούν χωρίς κανενός είδους άδεια. Δεδομένου ότι δεν έχουν εκδοθεί νέες άδειες για αρκετά χρόνια, ο μόνος τρόπος για να εισέλθουν στην ραδιοτηλεοπτική αγορά  είναι με την αγορά ενός ήδη υπάρχοντος σταθμού. Επιπλέον μια πολιτική που έχει πρόσφατα επιβληθεί από το ΕΣΡ επιβάλλει στους σταθμούς να χαρακτηρίσουν το πρόγραμμά τους είτε ως ειδησεογραφικό είτε ως μη ειδησεογραφικό. Οι σταθμοί της τελευταίας κατηγορίας δεν επιτρέπεται να μεταδίδουν στον αέρα κανένα ειδησεογραφικό πρόγραμμα και έχουν επιβληθεί πρόστιμα, όποτε αυτό έχει συμβεί. Είναι δύσκολο για τους σταθμούς να αλλάξουν την ταξινόμησή τους και η επιβολή του κανονισμού είναι άνιση καθώς σταθμοί με περισσότερη πολιτική και οικονομική επιρροή αποφεύγουν  συχνά την τιμωρία.

Ο νόμος του 2007 για τα ΜΜΕ ορίζει ότι η κύρια γλώσσα μετάδοσης των ραδιοφωνικών σταθμών είναι η ελληνική. Ο νόμος απαιτεί επίσης από τους ραδιοφωνικούς σταθμούς να παρακρατούν ένα ορισμένο χρηματικό ποσό ως αποθεματικό και να προσλάβουν έναν ελάχιστο αριθμό προσωπικού πλήρους απασχόλησης, προσθέτοντας ένα δυσανάλογο βάρος στους μικρούς σταθμούς, στους δημοτικούς και σε αυτούς που ανήκουν σε μειονότητες (μειοψηφίες). Ο ίδιος νόμος επιτρέπει στους ραδιοφωνικούς σταθμούς που ανήκουν σε πολιτικά κόμματα να λειτουργούν χωρίς άδεια.

Τον Οκτώβριο του 2012 το Συμβούλιο της Επικρατείας αποφάνθηκε υπέρ του «Χριστιανισμός FM» ενός ραδιοφωνικού σταθμού που ανήκε στην Ελεύθερη Αποστολική Εκκλησία της Πεντηκοστής. Ο σταθμός είχε κλείσει το 2001, αφού δεν μπορούσε να αποκτήσει άδεια. Με βάση τη νέα απόφαση το ΕΣΡ εξέδωσε άδεια για τον σταθμό αλλά δεν του διέθεσε συχνότητα και ο σταθμός παρέμενε εκτός αέρα από τέλος του έτους. Τον Δεκέμβριο το Euronews – ένα πανευρωπαϊκό ειδησεογραφικό κανάλι του οποίου η δημόσια Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση (ΕΡΤ) είναι ιδρυτικό μέλος- ξεκίνησε εκπομπές στην ελληνική γλώσσα. Μέσα σε λίγες μέρες όμως η επίγεια εκπομπή της σταμάτησε προσωρινά από την ΕΡΤ, η οποία επικαλέστηκε πιθανές  «βλαβερές συνέπειες» για τα δελτία ειδήσεων της ΕΡΤ και του δημοσίου συμφέροντος.

Τόσο τα δημόσια όσο και τα ιδιωτικά ΜΜΕ είναι σε μεγάλο βαθμό απαλλαγμένα από τους περιορισμούς της κυβέρνησης αλλά οι κρατικοί σταθμοί τείνουν να κάνουν ρεπορτάζ με μια μεροληψία υπέρ της κυβέρνησης. Υπάρχουν διάφορες ανεξάρτητες εφημερίδες και περιοδικά συμπεριλαμβανομένων και ορισμένων που απεικονίζουν αρνητικά την σημερινή κυβέρνηση. Ωστόσο, πολλοί ιδιοκτήτες μέσων ενημέρωσης έχουν μια στενή σχέση με την κυβέρνηση, και αυτό συχνά αντικατοπτρίζεται στην έλλειψη κριτικού σχολιασμού σε βασικά ζητήματα συμπεριλαμβανομένης της συζήτησης γύρω από την οικονομική κρίση.

Τον Φεβρουάριο ο οικονομολόγος και δημοσιογράφος Δημήτρης Καζάκης απολύθηκε από τον ραδιοφωνικό σταθμό Άλφα 98,9, ως αποτέλεσμα των απόψεών του κατά της λιτότητας. Τον Οκτώβριο η ΕΡΤ δεχόμενη ίσως άνωθεν πολιτική πίεση ανέστειλε την εκπομπή των τηλεοπτικών παρουσιαστών Κώστα Αρβανίτη και Μαριλένας Κατσίμη για τις παρατηρήσεις που έκαναν στον αέρα σχετικά με την αντίδραση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης για το άρθρο του Guardian που σημειώνεται ανωτέρω. Οι δύο δημοσιογράφοι αργότερα επανήλθαν.

Επίσης τον Οκτώβριο ο γενικός διευθυντής του κρατικού Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων (ΑΜΠΕ) απομακρύνθηκε εξ αιτίας της δημοσίευσης στον οργανισμό δύο υποτιθέμενων ανακριβών ρεπορτάζ, εκ των οποίων το ένα αφορούσε την Λίστα Lagarde. Τον Δεκέμβριο ο δημοσιογράφος Θάνος Δημάδης παραιτήθηκε από τον σταθμό ΣΚΑΙ υποστηρίζοντας ότι δεν μπορούσε πλέον να λειτουργεί υπό την πίεση της διατήρησης της γραμμής του Σκάι υπέρ των μέτρων λιτότητας.

Η αυξανόμενη τάση βίας κατά δημοσιογράφων συνεχίστηκε το 2012. Ένας αριθμός δημοσιογράφων δέχθηκαν επίθεση και σε μερικές περιπτώσεις τραυματίστηκαν κατά τη διάρκεια διαδηλώσεων κατά του σχεδίου λιτότητας της χώρας. Τον Μάρτιο η ανταποκρίτρια  Ανθή Καρασσάβα δέχθηκε επίθεση από την αστυνομία και μεταφέρθηκε στο αστυνομικό τμήμα, ενώ κάλυπτε την στρατιωτική παρέλαση στην Αθήνα για την επέτειο της εθνικής ανεξαρτησίας.

Τον Απρίλιο ο Μάριος Λώλος, ένας διαπιστευμένος φωτογράφος που κάλυπτε μια διαδήλωση στην Αθήνα, εισήχθη στο νοσοκομείο με σοβαρά τραύματα μετά από  ξυλδαρμό που δέχθηκε από την αστυνομία. Επίσης δημοσιογράφοι έχουν δεχθεί κατά την διάρκεια του έτους επίθεση από άτομα που συνδέονται με την Χρυσή Αυγή, συμπεριλαμβανομένης της Ξένιας Κουναλάκη, η οποία απειλήθηκε τον Απρίλιο μετά από τη δημοσίευση επικριτικού άρθρου για το συγκεκριμμένο κόμμα.

Τον Νοέμβριο ο δημοσιογράφος Μιχάλης Τεζάρης ξυλοκοπήθηκε από μέλη της Χρυσής Αυγής σε μια διαδήλωση κατά των μεταναστών. Επιπλέον ο Κωνσταντίνος Μπογδάνος, παραγωγός ραδιοφώνου και δημοσιογράφος του ΣΚΑΙ TV, δέχθηκε βίαιη επίθεση από τρεις άνδρες στην Αθήνα τον Μάιο. Και τον  Σεπτέμβριο έγινε μια απόπειρα κατά της ζωής του Βαξεβάνη έξω από το σπίτι του στην Αθήνα. Κανείς ύποπτος δεν είχε συλληφθεί μέχρι το τέλος του έτους για καμία από τις επιθέσεις.

Η συρρίκνωση της οικονομίας και η συνεπακόλουθη μείωση στην κυκλοφορία εντύπων και της διαφήμισης συνέχισαν να επηρεάζουν αρνητικά τον τομέα των ΜΜΕ το 2012, μειώνοντας την ικανότητα τους να καλύψουν δημοσιογραφικά την κρίση και την αντίστοιχη πολιτική αναταραχή. Πολλά μέσα ενημέρωσης είτε έκλεισαν, είτε έκαναν περικοπές προσωπικού και μισθών, μείωσαν ή έκλεισαν τους τομείς ειδήσεων ή άφησαν απλήρωτους εργαζόμενους. Από την έναρξη των οικονομικών δεινών της χώρας το 2010 εκτιμάται ότι περίπου το 30% των δημοσιογράφων έχασαν τις δουλειές τους.

Κατά την διάρκεια του 2012 μια σειρά από ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς έπαψαν να λειτουργούν συμπεριλαμβανομένου του 902 TV και του δημοτικού ραδιοφωνικού σταθμού Ξένιος FM. Τον Σεπτέμβριο ο δημοφιλής ειδησεογραφικός ραδιοφωνικός σταθμός Antenna FM μετατράπηκε σε μουσικό σταθμό,  για να μειώσει το κόστος.

Εφημερίδες όπως η Απογευματινή, Ελευθεροτυπία, Αυριανή, Αδέσμευτος Τύπος, η εβδομαδιαία οικονομική εφημερίδα Κόσμος του Επενδυτή και η αγγλόφωνη Athens News ανέστειλαν την έκδοσή τους το 2012. Οι απεργίες των εργαζομένων στα ΜΜΕ που τις περισσότερες φορές οφείλονταν σε μη καταβολή μισθών ήταν συχνές προκαλώντας επαναλαμβανόμενες διακοπές στην λειτουργία τους.

Περίπου το 53% του πληθυσμού είχε πρόσβαση στο διαδίκτυο σε τακτική βάση το 2011 και η πρόσβαση δεν είναι περιορισμένη. Με τις περικοπές στα παραδοσιακά μέσα πολλοί δημοσιογράφοι και πολίτες χρησιμοποιούν τα νέα μέσα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την διάδοση ανεξάρτητων ή εναλλακτικών απόψεων.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s